Skitsnyggt Tommie och Mattias! Vi gillar alla filmerna och skrattar högt här i kontorslandskapet. Men det bästa av allt? Vi ser verkligen effekten – kampanjen har gett oss en helt ny synlighet och ökat intresset från precis de ingenjörer vi vill nå.

Åsa Törngren
Head of Talent Experience
Skitsnyggt Tommie och Mattias! Vi gillar alla filmerna och skrattar högt här i kontorslandskapet. Men det bästa av allt? Vi ser verkligen effekten – kampanjen har gett oss en helt ny synlighet och ökat intresset från precis de ingenjörer vi vill nå.

Åsa Törngren
Head of Talent Experience
Vi skapade en kreativ filmserie som lekte med tanken på vad en ingenjör gör när jobbet inte längre känns utmanande – nämligen att bygga onödiga, men genialiska, hemmauppfinningar.
Vi skapade en kreativ filmserie som lekte med tanken på vad en ingenjör gör när jobbet inte längre känns utmanande – nämligen att bygga onödiga, men genialiska, hemmauppfinningar.
Creative сhallenges
Hur skapar man en rekryteringskampanj som får ingenjörer att stanna upp? Vi utgick från insikten att en uttråkad ingenjör inte slutar vara kreativ – hen flyttar bara sitt fokus till hemmaprojekt. Därför föddes konceptet "Hemma hos en uttråkad ingenjör", där vi byggde och filmade fantasifulla och humoristiska uppfinningar: Den automatiska hundtvätten, Brevlådan som tömmer sig själv, Pingisroboten och fler lika knasiga, men smarta, uppfinningar!
Filmerna stack ut i bruset och bjöd målgruppen på skratt – men framför allt skapade de igenkänning och nyfikenhet kring Rejlers som arbetsgivare.
Creative сhallenges
Hur skapar man en rekryteringskampanj som får ingenjörer att stanna upp? Vi utgick från insikten att en uttråkad ingenjör inte slutar vara kreativ – hen flyttar bara sitt fokus till hemmaprojekt. Därför föddes konceptet "Hemma hos en uttråkad ingenjör", där vi byggde och filmade fantasifulla och humoristiska uppfinningar: Den automatiska hundtvätten, Brevlådan som tömmer sig själv, Pingisroboten och fler lika knasiga, men smarta, uppfinningar!
Filmerna stack ut i bruset och bjöd målgruppen på skratt – men framför allt skapade de igenkänning och nyfikenhet kring Rejlers som arbetsgivare.
User experience focus
Resultatet? Rejlers såg en markant ökning i intresset för sina tjänster. Sökmönstren på ansökningarna förändrades, och fler ingenjörer började aktivt söka sig till företaget. Kampanjen blev en sådan framgång att filmserien nu produceras löpande – ett tydligt tecken på en nöjd kund och ett koncept som fungerar över tid.
Att rekrytera handlar inte bara om att lista förmåner – det handlar om att skapa en känslomässig koppling. Och det lyckades vi med här!
User experience focus
Resultatet? Rejlers såg en markant ökning i intresset för sina tjänster. Sökmönstren på ansökningarna förändrades, och fler ingenjörer började aktivt söka sig till företaget. Kampanjen blev en sådan framgång att filmserien nu produceras löpande – ett tydligt tecken på en nöjd kund och ett koncept som fungerar över tid.
Att rekrytera handlar inte bara om att lista förmåner – det handlar om att skapa en känslomässig koppling. Och det lyckades vi med här!



Senaste projekt
Branding
Social Media
Filmproduktion
Soleil
Soleil ville stärka sin digitala närvaro – och resultatet talar för sig självt. Med vår strategi har deras LinkedIn-visningar ökat med 400% och följartillväxten stigit med 37%. Kampanjkonverteringen? Upp 196%. Smart marknadsföring gör skillnad – och Soleil är beviset.

Branding
Social Media
Filmproduktion
Soleil
Soleil ville stärka sin digitala närvaro – och resultatet talar för sig självt. Med vår strategi har deras LinkedIn-visningar ökat med 400% och följartillväxten stigit med 37%. Kampanjkonverteringen? Upp 196%. Smart marknadsföring gör skillnad – och Soleil är beviset.

Social Media
Filmproduktion
Rekrytering
Teknikcollege
Teknikcollege ville nå ut till ungdomar och förändra bilden av industrijobb – från gammaldags och grått till modernt och framtidsdrivet. Resultatet? En kampanj som inte bara förändrade perspektiv, utan också ökade antalet sökande med hela 43 %.

Social Media
Filmproduktion
Rekrytering
Teknikcollege
Teknikcollege ville nå ut till ungdomar och förändra bilden av industrijobb – från gammaldags och grått till modernt och framtidsdrivet. Resultatet? En kampanj som inte bara förändrade perspektiv, utan också ökade antalet sökande med hela 43 %.

Senaste projekt
Branding
Social Media
Filmproduktion
Soleil
Soleil ville stärka sin digitala närvaro – och resultatet talar för sig självt. Med vår strategi har deras LinkedIn-visningar ökat med 400% och följartillväxten stigit med 37%. Kampanjkonverteringen? Upp 196%. Smart marknadsföring gör skillnad – och Soleil är beviset.

Social Media
Filmproduktion
Rekrytering
Teknikcollege
Teknikcollege ville nå ut till ungdomar och förändra bilden av industrijobb – från gammaldags och grått till modernt och framtidsdrivet. Resultatet? En kampanj som inte bara förändrade perspektiv, utan också ökade antalet sökande med hela 43 %.
