Rejlers

Hur sticker man ut i kampen om de bästa ingenjörerna? Rejlers Sverige AB är ett av Nordens ledande teknikkonsultföretag och fortsätter att växa. Men i en bransch där många företag konkurrerar om samma kompetens behövde Rejlers en rekryteringskampanj som verkligen fångade uppmärksamheten.

a toaster with a albert einstein toast effect
a toaster with a albert einstein toast effect

Rejlers

Hemma hos en uttråkad ingenjör

Rejlers

Hur sticker man ut i kampen om de bästa ingenjörerna? Rejlers Sverige AB är ett av Nordens ledande teknikkonsultföretag och fortsätter att växa. Men i en bransch där många företag konkurrerar om samma kompetens behövde Rejlers en rekryteringskampanj som verkligen fångade uppmärksamheten.

a toaster with a albert einstein toast effect

Rejlers

Hemma hos en uttråkad ingenjör

Skitsnyggt Tommie och Mattias! Vi gillar alla filmerna och skrattar högt här i kontorslandskapet. Men det bästa av allt? Vi ser verkligen effekten – kampanjen har gett oss en helt ny synlighet och ökat intresset från precis de ingenjörer vi vill nå.

Åsa Törngren

Head of Talent Experience

Skitsnyggt Tommie och Mattias! Vi gillar alla filmerna och skrattar högt här i kontorslandskapet. Men det bästa av allt? Vi ser verkligen effekten – kampanjen har gett oss en helt ny synlighet och ökat intresset från precis de ingenjörer vi vill nå.

Åsa Törngren

Head of Talent Experience

Vi skapade en kreativ filmserie som lekte med tanken på vad en ingenjör gör när jobbet inte längre känns utmanande – nämligen att bygga onödiga, men genialiska, hemmauppfinningar.

Vi skapade en kreativ filmserie som lekte med tanken på vad en ingenjör gör när jobbet inte längre känns utmanande – nämligen att bygga onödiga, men genialiska, hemmauppfinningar.

Creative сhallenges

Hur skapar man en rekryteringskampanj som får ingenjörer att stanna upp? Vi utgick från insikten att en uttråkad ingenjör inte slutar vara kreativ – hen flyttar bara sitt fokus till hemmaprojekt. Därför föddes konceptet "Hemma hos en uttråkad ingenjör", där vi byggde och filmade fantasifulla och humoristiska uppfinningar: Den automatiska hundtvätten, Brevlådan som tömmer sig själv, Pingisroboten och fler lika knasiga, men smarta, uppfinningar!

Filmerna stack ut i bruset och bjöd målgruppen på skratt – men framför allt skapade de igenkänning och nyfikenhet kring Rejlers som arbetsgivare.

Creative сhallenges

Hur skapar man en rekryteringskampanj som får ingenjörer att stanna upp? Vi utgick från insikten att en uttråkad ingenjör inte slutar vara kreativ – hen flyttar bara sitt fokus till hemmaprojekt. Därför föddes konceptet "Hemma hos en uttråkad ingenjör", där vi byggde och filmade fantasifulla och humoristiska uppfinningar: Den automatiska hundtvätten, Brevlådan som tömmer sig själv, Pingisroboten och fler lika knasiga, men smarta, uppfinningar!

Filmerna stack ut i bruset och bjöd målgruppen på skratt – men framför allt skapade de igenkänning och nyfikenhet kring Rejlers som arbetsgivare.

User experience focus

Resultatet? Rejlers såg en markant ökning i intresset för sina tjänster. Sökmönstren på ansökningarna förändrades, och fler ingenjörer började aktivt söka sig till företaget. Kampanjen blev en sådan framgång att filmserien nu produceras löpande – ett tydligt tecken på en nöjd kund och ett koncept som fungerar över tid.

Att rekrytera handlar inte bara om att lista förmåner – det handlar om att skapa en känslomässig koppling. Och det lyckades vi med här!

User experience focus

Resultatet? Rejlers såg en markant ökning i intresset för sina tjänster. Sökmönstren på ansökningarna förändrades, och fler ingenjörer började aktivt söka sig till företaget. Kampanjen blev en sådan framgång att filmserien nu produceras löpande – ett tydligt tecken på en nöjd kund och ett koncept som fungerar över tid.

Att rekrytera handlar inte bara om att lista förmåner – det handlar om att skapa en känslomässig koppling. Och det lyckades vi med här!

a cute dog on film location
a cute dog on film location
a cute dog on film location

Dina kreativa lösningar väntar.

Tommie är här för att säkerställa att din upplevelse med oss blir smidig och framgångsrik, inte bara för nu, utan också långsiktigt. Tveka inte att höra av dig när som helst – han finns här för att se till att du känner dig trygg och stöttad genom hela din resa med oss.

Profile portrait of a man in a white shirt against a light background

Tommie Lyckesol

Client Success Manager

Extreme close-up black and white photograph of a human eye

Kontakta oss

Dina kreativa lösningar väntar.

Tommie är här för att säkerställa att din upplevelse med oss blir smidig och framgångsrik, inte bara för nu, utan också långsiktigt. Tveka inte att höra av dig när som helst – han finns här för att se till att du känner dig trygg och stöttad genom hela din resa med oss.

Profile portrait of a man in a white shirt against a light background

Tommie Lyckesol

Client Success Manager

Extreme close-up black and white photograph of a human eye

Kontakta oss

Dina kreativa lösningar väntar.

Tommie är här för att säkerställa att din upplevelse med oss blir smidig och framgångsrik, inte bara för nu, utan också långsiktigt. Tveka inte att höra av dig när som helst – han finns här för att se till att du känner dig trygg och stöttad genom hela din resa med oss.

Profile portrait of a man in a white shirt against a light background

Tommie Lyckesol

Client Success Manager

Extreme close-up black and white photograph of a human eye

Kontakta oss